در انتخاب سامانه پیامک تبلیغاتی به چه مواردی توجه کنیم؟

پیامک تبلیغاتی زمانی استفاده خواهد شده که نیاز باشد تا موضوعی مهم اطلاع رسانی شود به همین دلیل ترجیح می دهیم تا سامانه ای انتخاب شود که بیشترین بازدهی را داشته باشد.
بازدهی بدین معناست که در مقابل هزینه و زمانی که صرف می کنیم بهترین نتیجه را دریافت کنیم . متاسفانه گاهی بازدهی با هزینه ی کم اشتباه گرفته می شود و بین انتخاب هایمان به اشتباه گزینه ای را انتخاب می کنیم که فقط و فقط کم هزینه تر باشد بدون اینکه به نتیجه ی آن توجه نمائیم .
در بهترین حالت باید تعادلی بین هزینه و کیفیت انتخاب شود.
در ادامه به چند پارامتر مهم در انتخاب سامانه پیامک تبلیغاتی می پردازیم .

کیفیت ارسال :
باید سامانه ای انتخاب شود که متن های شما را بدون خطا و تاخیر به مخاطب برساند . احتمالا شما زمانی را صرف کرده اید تا متن پیامک را مناسب ، هدفمند و جذاب انتخاب کنید و از طرفی هم برای انتخاب جامعه هدف وقت گذاشته اید ، زمان ارسال هم با توجه موضوع پیامک انتخاب کرده اید  .حال فرض کنید این پیامک از سامانه ای ارسال شود که از بستر زیر ساخت و سرورهای مناسب برای ارسال برخوردار نباشد و به هر دلیلی در متن ، زمان و یا تعداد دریافت کنندگان اخلال ایجاد شود، در این صورت هزینه و زمانی که صرف نموده اید به هدر خواهد رفت
سامانه ای با زیر ساخت و سرورهای مناسب انتخاب کنید !

محیط کاربری :
یکی از عواملی که ممکن است شما را در ارسال پیامک ها و انجام فعالیت های تبلیغاتی خسته و دلسرد کند محیط کاربری سامانه ای است که با آن اقدام به ارسال می نمایید .
اگر کار با محیط کاربری (پنل) ساده و قابل استفاده برای همه نباشد می تواند روند ارسال پیامک را خیلی کند نماید به گونه ای که بعد از مدتی شما را از تبلیغات پیامکی منصرف کند
محیط پنل باید کاربر پسند یا به اصطلاح user friendly باشد .

پشتیبانی :
سامانه باید این قابلیت را داشته باشد که مشکلات احتمالی را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نماید و پاسخ مناسبی برای کاربران ارائه دهد .
در ایران پشتیبانی ها غالبا به دو صورت تلفنی و آنلاین انجام می شود که در سامانه های پیامکی هم به این موضوع توجه شده است.
نوع و شیوه ارتباط خیلی مهم نیست ، مهم این است که همیشه اپراتورهایی باشند که پاسخگو بوده و توانایی حل مشکل را داشته باشند .

تعرفه پیامک تبلیغاتی :
در  سامانه پیامک تبلیغاتی ای که  انتخاب می کنیم باید تعادلی بین خدمات و تعرفه ها وجود داشته باشد . قیمت های بسیار پائین گاهی بیانگر وجود خللی در ارسال است چرا که قیمت کمتر از تعرفه اپراتورهای اصلی شک برانگیز خواهد بود از طرفی هم قیمت های بسیار بالا هزینه تبلیغات برای شما را افزایش خواهد داد که بازهم منطقی نخواهد بود.

پلن های فروش مناسب :
سامانه پیامک تبلیغاتی باید این قابلیت را داشته باشد که تعرفه ،  متناسب نیاز کاربران تعریف شده باشد به طور مثال اگر شما قصد دارید تا تعداد زیادی پیامک ارسال کنید طبیعتا انتظار دارید که تعرفه کمتری بابت هر پیامک بپردازید.

بانک اطلاعاتی کارآمد :
اگر قصد تبلیغات یک کالا یا یک سرویس را داشته باشید و هدف شما یک منطقه از شهر باشد ، طبیعتا همه شماره های آن منطقه را ندارید .
باید به سامانه هایی مراجعه نمائید که بانک اطلاعات منطقه ای و البته مشاغل مناسب برای فعالیت شما را در خود داشته باشد.

در انتها لازم به ذکر است که این نکته مهم نباید از ذهن جا بماند ، سامانه ای انتخاب شود که علاوه بر همه ی موارد فوق از سابقه و رزومه ی مناسبی  هم برخوردار باشد چرا که در این حوزه تجربه و گذشت سالیان است که مدیران هر سامانه را قادر می سازد تا ایرادها و مشکلات را به مرور زمان برطرف نمایند .