تفاوت شماره عمومی و شماره اختصاصی در سامانه پیامکی

برای ارسال پیامک در سامانه های پیامک تبلیغاتی نیاز است تا یک شماره مشخص اینترنتی، در پنل فعال شده باشد. در ایران این شماره ها توسط اپراتورهای همراه اول با پیش شماره 1000،2000،3000 و 5000 ارائه شده که سامانه های اس ام اس تبلیغاتی از آن استفاده می نمایند.
در اس ام اس پیشرو نیز به هر کاربر به ازای هر ثبت نام،  یک شماره فعال به صورت آنلاین و رایگان  تعلق می گیرد که می تواند با استفاده از آن اقدام به ارسال اس ام اس نماید.
با این شماره رایگان در اس ام اس پیشرو کاربر قادر خواهد بود تا از همه امکانات ارسال مانند ارسال گروهی ، ارسال سن و جنس ، ارسال منطقه ای و ارسال مشاغل استفاده نماید.
ولی این شماره ی رایگان که از زمان ثبت نام در سامانه پیامکی در اختیار کاربر قرار می گیرد قابلیت دریافت به صورت کلی را ندارد و نمی توان از خدماتی که نیاز به دریافت دارند مانند منشی پیامکی ، مسابقه ، نظرسنجی و ... استفاده نمود. به همین دلیل در صورتی که کاربر نیاز به دریافت پیامک از تلفن های همراه داشته باشد لازم است تا یک خط اختصاصی را در پنل خود تهیه نماید.
از طرفی شماره رایگانی که در اختیار کاربر قرار می گیرد رند نبوده و این امکان برای کاربر فراهم نیست تا شماره انتخابی دلخواه مطابق با سلیقه و نیاز خود انتخاب نماید.البته این مشکل در خطوط اختصاصی برطرف شده است و کاربر می تواند در قسمت شماره اختصاصی شماره ای را با تعداد ارقام و همچنین عدد های مورد نیاز تهیه نماید.
با توضیحات بالا می توان 2 ویژگی مشخص را برای خطوط اختصاصی بیان نمود:
1-    قابلیت دریافت پیامک و استفاده از امکانات مبتنی بر دریافت
2-    قابلیت انتخاب تعداد ارقام خط اختصاصی و همچنین انتخاب شماره های رند
روش فعال سازی خط اختصاصی:
در اس ام اس پیشرو ، بعد از ورود به پنل، در منوی امکانات دو گزینه با عنوان "شماره اختصاصی رند" و "انتخاب شماره دلخواه" وجود دارد که می توان با توجه به نیاز خود خط اختصاصی ای را انتخاب  و به صورت آنلاین در پنل فعال نمود.